Tidig morgon

Idag var jag uppe tidigt. Skjussade pappa till jobbet och for till stallet. Jag höll lektion för Emelie en stund uppe i ridhuset. Xet var på lathumör, han ville inte jobba. Tryckte på skänklarna åt alla håll, bet tag i bettet, surade till när hon försökte säga åt honom, segade osv. Stackars Emelie fick verkligen kämpa med farbror.
Jag hoppade upp och tränade honom en stund efteråt. Märks att han utnyttjar situationen när han kan, för när jag hoppade upp behövde jag bara backa upp honom en gång och sen hade han skärpt sig. Lätt och fin i bogarna, ryggningarna ville han göra sega i men fixade det, galoppen var okej, sidepass börjar bli bättre. Spinnarna ville han inte, de är riktigt jobbiga. Men vi får träna vidare på dem :)
Har en liten idé för min käre farbror framöver, men måste höra lite först... Får se om jag kan få det att gå vägen.
Ha de!
Xet och jag Januari 2009

Kommentarer
Postat av: Camilla

Även han verkar ju vara smart och vet när han måste göra nåt, och när han inte måste. :)

2011-03-19 @ 19:05:50
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0