Stångbett

Kom till stallet rätt tidigt idag. Gjorde iordning allt och tog in Xet. Kom på att jag skulle känna hur han gick på stångbett idag så jag kollade upp vad jag hade och bytte. Det roliga med Xet är att om man är osäker på om ett bett passar så stoppar man bara in det i munnen på honom. Om han gillar det så håller han i det, annars spottar han ut det på en gång. Det fungerar visserligen bara på stångbett eftersom delade bett är lite svåra att hålla i. Dock mycket effektivt :)
Vi tog oss en sväng runt lilla Kvarsätt. Han var lugn men lite pigg, verkar som att han börjat få vårkänslor och var pigg på att titta på annat. Men det gick bra ändå, han samlar sig för skänklarna kunde jag konstatera :) Ska testa rida på det bettet i ridhus någon dag så han koncentrerar sig lite mer och jag kan göra mer sidvärtes och flyttningar. Men jag är rätt nöjd :)
Ha de!
Xet håller i bettet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0