Det blev visst vårväder igen

Idag var det vårväder igen :] Jag drog till stallet direkt på morgonen. Mockade och gjorde hökassar lite snabbt varpå jag tog in Mary. Vi tog oss en sväng runt långa Kvarsätt. Jobbade ur henne i galoppen idag, drev ihop henne så hon fick jobba men hon skulle ändå gå på i snabbt tempo. Det tyckte hon var väldigt jobbigt, så jag var nöjd :) I skritt och trav körde jag mycket flyttningar åt båda håll och lite då och då blev det stopp och back. Hon lyssnade fint, ville dock inte flytta riktigt 100% åt höger, så vi gjorde det lite extra. När vi kom hem fick hon duscha. Blir varmt med den pälsen...
Xet och jag hade väl tänkt ta oss en mystur. Men vi hann knappt från gården när Emelie och Tove kom gåendes/ridandes med Astra och hade pucko och baguette med sig. Så det blev en fikapaus... Sen sprang de hem och hämtade sele och tolkade efter Astra på snowracern. Thea följde med också. Xet blev skeptisk mot snowracern först, men som vanligt är han inte rädd utan mer nyfiken och i princip kastade sig fram till den när jag lät honom. När han fått titta på den så var det lugnt sen, inga problem. De tolkade medan jag red. Blev bara bort till hundklubben och tillbaka, men det var mysigt :)
När vi kom hem testade vi att tolka efter Xet också. Han blev mycket tömkörd som ung och jag har släpat däck (med och utan människor på) så han är hyffsat van. Men vi tog bara i skritt eftersom jag vet att han kan bli bakrädd. Först förstog han inte riktigt, han trodde han skulle flytta sig åt sidorna när det tryckte, men blev förvirrad när det tryckte på vänster sida så han flyttade men då blev det tryck på andra sidan så han flyttade tillbaka.. Men han fattade efter någon minut, sen gick han på utan problem :) Han verkade trivas rätt bra med att bli tolkad efter så det ska vi testa igen ;)
Ha de!

Stumpen, Yatzy och Gustav njöt av solen :)

 

Tove, Emelie och Astra, fikapaus :)

 

Emelie, Tove och Thea tolkar efter Astra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0