Vårvindar

Sjukt skönt väder ikväll! Xet och jag red ut idag och det var så varmt och skönt! Blåsten var inte ens kall, det var riktiga vårvindar! Både jag och Xet njöt i fulla drag, tror han är lika medveten som mig om att det kommer bli en sväng iskyla igen snart.
Vi red genom området och över travet. Skrittade största delen av området men även lite trav. Xet travade så lugnt och avslappnat, bar sig själv och höll formen, riktigt roligt när han går så fint! :D Vi travade och galopperade över travet. Där fick han syn på nått som han tyckte var konstigt, så fick stanna och göra några spinnar för att få honom att lyssna på skänkeln. Han ville inte flytta åt vänster så då gjorde det jag jobbigare för honom genom spinnarna.
Vi red ner på en av parkeringarna där vi satt och jobbade lite galopper, ryggning och sidepass. Dumma jag valde en paddock som hade lite lutning istället för den som är platt... Jag tänkte inte sådär jättelångt, den såg ju plan ut x) Men det gick med ryggningen och sidepass iaf. Jag trodde jag hade tränat alldeles för lite på sidepass men jävlar vad han flyttade! Han har ju lättare åt vänster men såhär bra har han minsann inte flyttat på länge! :D Höger var mycket bättre än vanligt så jag hoppas det är permanent :)
Vi red hem samma väg. Farbror gick i bra tempo men inte stressat. Var riktigt mysigt :)
Nu ska jag se på tv och ladda för imorrn.
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0