Träning

Idag klev jag upp tidigt och åkte å hämtade Linn med hundar. Hjälpte henne med jouren, fodrade och tog ut hästar. Sen sopa vi stallgången och medan hon mockade åt Betsan så gjorde jag hökassar, mat och packade fram grejer. Sadel på sadelbock, pad+fäll, träns, tyglar, benskydd, fleecetäcket, transportskydden osv. Vi tog in Betsan därefter och gjorde iordning. Först när Linn red så hade jag alla hundar med men Bebis (fråga mig inte varför hunden heter så...) ville hela tiden springa ifrån mig och runt benen på Betsan medan Cher satt och gnydde och Seven ville bara busa. Fick ta in dem i stallet ett tag så vi kunde koncentrera oss. När Anton kom fick han ta Seven och Cher och jag gjorde en provisorisk sele av ett grimskaft åt Bebis.
När Linn var klar fick jag testa akademiskt på Betsan. Gick rätt bra, som det lät på Linn så gjorde jag rätt. Akademiskt hade jag nog kunnat hålla på med om jag inte hade western ridningen :) Betsan kastade sig några gånger för det var lite blåsigt idag och hon blir rätt hoppig då. Men det gick bra i övrigt :)
Efter en lunch a la Anton så kom pappa och jag packade in grejerna i transporten, hämtade hästen och gjorde klar honom. Som alltid så måste han protestera första gången man leder honom mot transporten genom att kliva av på sidan, men sen gick han. Invant betéende xD
På träningen gick det bra, Regina såg stor skillnad! Riktigt kul att höra :D Dock tycker jag galoppen gick rätt dåligt, underlaget är så tungt i ridhuset så Xet blir väldigt lat... Jobbigt ju. Däremot var traven riktigt fin :) Jag är riktigt nöjd med honom, han kämpar på så bra <3
Nu ska jag iväg på spelkväll. Lär väl förlora som alltid, men det går väl an... x)
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0