Tidig morron

Idag fick jag kliva upp tidigt för att åka till stallet och rida med Jossan. Xet och Herkules ville tävla med varann idag, märktes när Herkules blev sur för att han inte fick galoppera och när han väl fick det så gjorde han nått hopp(?) av något slag och sen for han iväg som skjuten ur en kanon! Jag red Xet på stången idag, första gången på 3 månader. Funkade faktiskt bra förutom att han slår upp huvvet ibland. Men det håller vi på att jobba bort :) Känns som att jag sitter och skryter om galoppen hela tiden, men jag är fortfarande förvånad över att den blivit så bra.. Idag gick han i sin låga form i galopp rätt länge innan jag behövde påminna honom om bogar och rygg. Bakbenen tar han i så mycket med att det ofta är svårt att sitta ner! xD Men väldigt maffig känsla :]
Mary och jag drog ut och plumsade i djupsnö. Första "ängen" gick inte ens att komma upp på pga plogvallar som var högre än Mary och mig... Så vi fick rida genom området och ner till den andra ängen, där var det någon som åkt skoter på sidan så vi kunde komma ner :) Mary har alltid bråttom när hon ska ner i djupsnö, men idag tog hon det hyffsat lugnt. Vi skrittade runt i djupsnön och över till den tredje ängen. Där skrittade vi en bit varpå vi testade trava. Mary hoppade fram och tyckte det var jätteroligt! Men plogvallen vi kom till var både högre och längre än oss, så vi fick vända och red runt skogsdungen. Nu tog vi lite galopp och Mary tog i för fulla muggar. Jag stannade henne när vi kommit runt för hon flåsade rätt mycket, men fröken ville fortsätta springa.. Men vi stog stilla ett tag och andades, sen skrittade vi en bit tillbaka och lite galopp. Hon var fullt nöjd när vi kom hem igen :)
Ha de!
Mary Lou förra vintern, foto Emmy Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0