Förlåt Jossan...

Åkte direkt till stallet nu på förmiddagen. Ringde och halvt väckte Emelie som fick pallra sig ner. Linn var snäll och mockade åt mig :D Så jag gjorde hökassar och mat åt Xet, sen kom Emelie. Så vi tog in Xet och hämtade grejer, sen fick hon göra iordning honom medan jag satt och konverserade :)
Höll lektion och vi repeterade det vi gjorde förra gången. Hon har börjat få kläm på det redan, men inte riktigt. Svängarna börjar sitta bättre och galoppen i höger varvet. Vänster blev Xet lite lat och ville gå för sakta vilket han inte orkar. Sen är ju underlaget som vanligt men det går inte att göra något åt. Men på det hela tyckte jag det gick bra :) Eftersom Jossan påpekade att Emelie inte satt helt ner i sadeln när Xet galopperade så blev jag tvungen att kasta upp Jossan så hon fick känna hur det är att sitta på Xet när han galopperar numera. Han tar i så mycket med bakbenen att man flyger i varje språng xD Det var bland de roligaste syner jag sätt på länge måste jag erkänna... Jossan, med för långa stigläder, tårna som lägsta punkt, ser ut som jag vet inte vad när hon försöker sitta ner och skrattar halvt ihjäl sig. Jag dog lite halvt själv ska jag säga... Men det gick bra, Xet skötte sig <3 :)
Efter detta hade vi ett stallmöte om diverse. Emelie och jag opponerade oss på ett vintertäcke och ett fleecetäcke med varm oboy, lussebullar och cupcakes (Julias underbara <3).
När stallmötet var slut så stog vi och pratade ett tag. Jossan och jag halkade som vanligt in på våra gamla historier från när vi var små för nu har vi en ny människa i stallet, Adrian, och det är förbannat kul när det kommer nån som inte redan hört dessa historier :] Därefter tog vi in Mary och Herkules och gjorde iordning. Vi red lilla Kvarsätt runt. När Herkules skrittade/älgade så fick Mary gå i jog. När Herkules började trava eller tölta fick Mary galoppera på en av de lägre växlarna. Hon gick fint :) På raksträckan fick Jossan och Herkules trava i förväg medan vi fortsatte i jog. När jag skulle fatta galopp blev hon exalterad och började göra sidepass i hög fart så jag fick stoppa henne och backa upp. Gav skänkeln igen och hon gjorde samma sak, så jag stoppade igen och backade upp. Sen gjorde hon rätt :) Turen gick bra :)
Nu har jag nyss käkat, ska skriva en telefonlista och plugga lite. Och just det... Förlåt Jossan :)
Ha de!

Jossan i ett av sina starkaste framträdanden! Min dåliga humor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0