Sista jullovet någonsin

Summering av jullovet
Jullovet har för en gångs skull känts som om det varit ett halvår! Jag är så sjukt glad för det :) Det har varit roligt för det mesta även om det kantats med otrevliga avslöjanden, skitsnack och andra mindre roliga händelser. Men tänkte summera de händelser jag minns mest, från mitt sista jullov någonsin.
Första dagarna red jag väldigt mycket, väldigt roligt :) Jag slog mitt personliga köldrekord gällande att rida under kalla temperaturer. Om man räknar in vinden den dagen så red jag och Jossan i -34 grader.
En tur runt släp visade också på att Xet har rätt hyffsad kondition trots bristen på muskler :) Jag fick (ofrivilligt) känna på hur tölt känns och konstatera att man inte kan rida lätt i den *host*Herkules...*host*
Jag har träffat släkten väldigt mkt. Både positivt och negativt xD Men mestadels positivt :)
Jag kastade upp Anton på Xet som fick boosta lite självförtroende. Xet var snäll men blev lat i galoppen så jag fick rida till honom, sen gick det bra :)
Jossan och jag lanade. Minnesvärt xD
Axel fick testa sitta i westernsadel och gjorde det klassiska misstaget; han höll inte en hand över sadelhornet när han hoppade av och fastnade med sin pösiga jacka istället. Där blev han hängande xD
När jag red ut med Emmy och Linnea gjorde Mary ett nytt trick, dubbel-mini-capriolé upp i tallegren.
Julia och jag firade nyår med Snowroller och annat! ;D
Jag har haft en hel del givande samtal, ofta över telefonen för ovanlighetens skull.
Emmy, Emelie och jag hade en rolig smörjsession. Även fast det hela slutade med att Emelie höll på att orsaka att jag spydde... Varför är för äckligt för att skriva. Usch >_<
Hade en depp-middag med två tjejer mitt i natten och var inte hemma förrns 2 på natten. Dock var det väldigt skönt för vi kunde alla vara jävligt skämtsamma efteråt :)
Fick under tre dagar något utav en orkeslös period. Har inte varit med om den typen av period förut..
Xet har fått rundare och mycket finare galopp <3
Summering av jullovet
Jullovet har för en gångs skull känts som om det varit ett halvår! Jag är så sjukt glad för det :) Det har varit roligt för det mesta även om det kantats med otrevliga avslöjanden, skitsnack och andra mindre roliga händelser. Men tänkte summera de händelser jag minns mest, från mitt sista jullov någonsin.
Första dagarna red jag väldigt mycket, väldigt roligt :) Jag slog mitt personliga köldrekord gällande att rida under kalla temperaturer. Om man räknar in vinden den dagen så red jag och Jossan i -34 grader.
En tur runt släp visade också på att Xet har rätt hyffsad kondition trots bristen på muskler :)
Jag fick (ofrivilligt) känna på hur tölt känns och konstatera att man inte kan rida lätt i den *host*Herkules...*host*
Jag har träffat släkten väldigt mkt. Både positivt och negativt xD Men mestadels positivt :)
Jag kastade upp Anton på Xet som fick boosta lite självförtroende. Xet var snäll men blev lat i galoppen så jag fick rida till honom, sen gick det bra :)
Jossan och jag lanade. Minnesvärt xD
Axel fick testa sitta i westernsadel och gjorde det klassiska misstaget; han höll inte en hand över sadelhornet när han hoppade av och fastnade med sin pösiga jacka istället. Där blev han hängande xD
När jag red ut med Emmy och Linnea gjorde Mary ett nytt trick, dubbel-mini-capriolé upp i tallegren.
Julia och jag firade nyår med Snowroller och annat! ;D
Jag har haft en hel del givande samtal, ofta över telefonen för ovanlighetens skull.
Emmy, Emelie och jag hade en rolig smörjsession. Även fast det hela slutade med att Emelie höll på att orsaka att jag spydde... Varför är för äckligt för att skriva. Usch >_<
Hade en depp-middag med två tjejer mitt i natten och var inte hemma förrns 2 på natten. Dock var det väldigt skönt för vi kunde alla vara jävligt skämtsamma efteråt :)
Fick under tre dagar något utav en orkeslös period. Har inte varit med om den typen av period förut..
Xet har fått rundare och mycket finare galopp <3
I överlag ett riktigt bra jullov :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Jo, man måste ta vissa fighter, men har insett att det aldrig handlar om fight med hästen. Handlar om att ta fight med sig själv, övervinna sina rädslor och trotsa sina gränser.



Man vill gärna tro att det är hästen man fightas emot, eftersom det är den som problemet. Tror man.

Men är man lite ödmjuk, inser att det bara är man själv som skapar problemen och fighterna, så kan man lösa dom genom att ta hjälp för att kunna se saker ur andra synvinklar.



Men som du skrev, att det är otrevligt, och det har du definitivt rätt i. Att inse sina brister och ofullkomlighet är mindre trevligt ibland. Riktigt jäkla jobbigt faktiskt.



Men det lönar sig som du skrev, i och med att man själv utvecklas som människa så blir man också en bättre hästmänniska. Man kan hjälpa hästen att nå de mål man strävar efter på ett mer sympatiskt sätt.



Dock är det ju lätt att fastna i ett mönster och därmed inte ser problemet ur andra vinklar.

Det mönstret gör att man fightas emot hästen, istället för mot sig själv med hjälp av hästen. Tyvärr är ödmjukhet en bristvara hos många, och då blir det systematisk mobbning mot hästen istället för problemlösning.



Nu har jag varit tillräckligt djup för ikväll, förlåt, men jag fastnar lätt i ett överanalyserande mönster. Det i samband med att jag är värdelös på att skriva kortfattat blir såhär. ;)

2011-01-09 @ 23:57:37
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0