Sadel ursprung?

Har i många år undrat vad det är för märke på min sadel till Xet och hur gammal den faktiskt är. Jag har sätt att det stått "Winnipeg Canada" på sadelgjordshållaren och att det står något ovanför, men jag har aldrig riktigt fått fram det. Nu fick jag nya smörjmedel och plötsligt kunde jag tyda texten inunder! Mirakelmedel! <3 :D
Det visade sig vara en western rawhide. Satt och kollade deras kataloger nyss och tyckte den liknade en "new canadiana" för det är samma mönster. Men den är lite annorlunda skuren än den nya modellen framme vid sadelgjords hållaren.
I vilket fall så tog jag och mailade tillverkaren, tänkte höra om det går att se när den är gjord eftersom jag har ett nummer inskrivet på sadelgjordshållaren också. Vore kul att veta :) Den är ju iallafall minst 11 år gammal...
Ha de!

Western rawhide new canadiana

Kommentarer
Postat av: Camillac

Vad är det för mirakelmedel du hittat?



Jag behöver mirakelmedel, gärna ett som gör att jag aldrig behöver smörja mer. :)



Måste smörja den sketans selen, huvudlag och tömmmar, heldagsjobb..

2011-01-25 @ 01:40:26
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0