Otacksamt

Vaknade rätt sent imorse. Hämtade upp Jossan 11.40 och åkte till stallet. Pga blåsten idag så fick Xet en vilodag. Jag vill inte rida över åkrarna när det blåser, det är hemskt där då... Nu är det visserligen bara ca 15 m/s, men jag minns fortfarande den vintern när jag red över där, -20 grader i luften och ungefär 20-25 m/s. Det var inte kul. Gjorde iordning allt och sen tittade jag på när Jossan rensade sina skåp. Lindade om ett par benlindor. Sen var det inte så mycket mer.
Åkte hem igen. En av alla mina mostrar och morbror var här så det blev fika :) Sedan satt jag och nördade spel ett tag med Jossan igen... Vartefter jag gick ut för att köra snöslungan ett varv. Det tog en timme idag. Känns väldigt otacksamt att när jag äntligen är klar med uppfarten så har gången in till huset redan snöat igen... Men annars så gick det bra, det var inte så tungt idag och ingen hemsk plogvall :D
Ha de!
Häcken är numera begravd under alla snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0