"När jag blir stor..."

Sitter ofta och funderar på saker jag skulle vilja ha "när jag blir stor". Vilket i mitt huvud betyder när jag fått jobb och nog med pengar att flytta hemifrån och kunna köpa vad jag vill. Nu ser jag det ur ett realistisk perspektiv (kanske inte...) så det är inte direkt att jag ska ha en ranch på xxx hektar med massa hästar och miljoner på banken. Det är mer saker jag faktiskt skulle kunna få...
Något jag tjatat om länge är en vedspis. Jag har kommit i underfund med hur underbart det är med vedspis! Det ger underbar värme och om man har den i mitten av huset så får man som ett element på andra sidan.. Lite svårt att förklara men det är grymt. Sen håller man ju armstyrkan uppe av att hugga och stapla ved...
Eftersom vi bor i Sverige och vi faktiskt får snö, även om varken kommunen, SJ, buslink & dintur och diverse sörlänningar inte tror det, så vill jag ha en liten gårdstraktor så jag slipper slita sönder mig själv med all förbannad skottning. För jag vill ha ett hus, men bara ett litet. Men det ska fortfarande skottas uppfarter och jag gör det inte gärna för hand (lat av naturen...).
Jag skulle också vilja ha sånadär fönster som de har i hollywood filmer, såna som de brukar ha när det är nån konstnär som bor i ett halvtaskigt slumområde på typ högsta våningen. De ser lite ut som växthusfönster nästan... Svårt att förklara, bifogar bild...
Skulle inte ha nått emot en såndär snygging heller...... ;)
En gungstol ska jag ha. Komplement till min vedspis och hollywood-fönster. Tänk va mysigt att sitta där framför en brasa, gunga stolen fram och tillbaka och se ut över nån fin utsikt (...kan vara bra att ha också med såna fönster).
Ett rum att ha som bibliotek. Behöver bara vara en massa bokhyllor bara jag får fylla dem med böcker :)
Bara några saker jag tänkt att jag skulle vilja ha som inte är fullt orealistiska. Tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0