Lätt träning

Idag ägnade Xet och jag oss åt lite lättare träning. Jag tycker inte det går så bra att rida på underlaget i paddocken, så vi tar det lite lugnare. Först fotade Emmy Guyen och Xet. Sen fotade jag Emmy och Guyen (så gott jag kan...) först, sen fotade Emmy oss. Så vi fick lite ridbilder idag :)
Emelie fick hoppa upp och rida Xet och känna skillnaden. Hon blev eld och lågor och tyckte det var väldigt stor skillnad. Fick fräscha upp lite kunskaper om hur man höll tyglarna, mina olika "skänkel-typer" eller vad man ska kalla det (dutta, rulla, fast tryck), svängingar osv. Gick bra :) Fick hoppa upp en gång och visa hur jag samlar upp honom i galoppen (farbror samlar till 90% för säte och skänklar nu 8DD ), det blev svårt för mig att förklara. Men sen förstog hon och fick till galoppen bra :)
Efter vi var klar med hästarna ockuperade vi sadelkammaren och satte oss och smörjde. Jag testade min nya lädertvål och jävlar vilken skillnad! Min ökendammiga sadel blev ren Ô_Ô Trots att jag förut putsad med en tvåraders tandborste har det inte blivit sånt här resultat... Riktigt nöjd :]
Ha de!

Söta Xet och Guyen! <3


Xet trav

Trav (jag rider lätt för den som undrar varför jag står konstigt)

Trav

Xet trav

Trav

TJIHOO!

Min gamle 23 åring kan än :]

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Jag fattar att du är rädd att hästen skall bryta nacken mm. Men man kan ju alltid göra så att man tar av grimman när den är i sin box och i hagen!



PS: Tack för att du läser och komenterar i våran blogg! Du får väldigt gjärna komentera vad du tycker om bloggen och så!



TAck!

2011-01-03 @ 21:19:23
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Carro

Är hästen 23?

2011-01-03 @ 21:25:21
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Carro

vår ena ponny är 23! :P

2011-01-03 @ 21:27:47
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0