Jog

Åkte upp till stallet och gjorde alla de vanliga sysslorna. Tog in Xet, borstade och pysslade vartefter han fick gå ut. Han behöver en vilodag.
Tog in Mary som var på tårna. Hon flög förbi mig in i gången, så hon fick allt backa ut igen och göra om. Samma sak, så jag backade ut igen och det var tydligen den grå pulkan som låg där som var konstig. Hon fick nosa, titta och banka på den med mulen, sen gick vi in lugnt och stilla. Vi red lilla Kvarsätt och idag blev det mycket jog. Hon var helt underbar, höll tempot hela tiden! Ibland började hon småöka men saktade ner när jag klämde om och satte till lite bakåt! :D Fick många frustningar också, riktigt roligt :D Galopperna var hon lite skuttig i, men helt okej. Testade några byten också, vissa satt klockrent medan andra blev skänkelvikning. Men på det hela är jag nöjd :)
Nu väntar jag bara på att få byta bil så ska jag åka iväg och käka :)
Ha de!
Fina Mary i showmanship-grimman! Foto: Emmy Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0