Irriterande parasit

Jag har börjat fundera på om det är min image. Det verkar som att väldigt många är irriterade på min sarkasm och ironi. De frågar mig dumma frågor fast de vet att jag lever efter principen "dumma frågor får dumma svar" (om de inte är hysteriskt roliga för då börjar jag nog skratta). Men om jag istället ignorerar frågan så blir de irriterade för att jag inte svarar. Om jag sedan svarar med sarkasm eller ironi, då blir de sura för det. Vadå, ska jag ge ett ulligt och gulligt, förstående svar? Ska jag vara en förstående kamrat som säger det alla vill höra för då är man en riktig kompis? Ska jag ludda in allt så det inte blir så hårt?
Skulle inte tro det. Jag tänker inte sluta vara ärlig, ironisk och sarkastisk bara för att folk inte kan ta det. Som jag brukar säga, SYND.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, du har samma problem som mig då. :)



Jag säger alltid vad jag tycker, vet inte riktigt hur man ska göra för att ludda in det. Ser faktiskt inte någon anledning till att göra det heller, under allt ludd är det ju fortfarande samma sak man säger..

Fast jag är iofs kass på att veta vad som är socialt accepterat att säga, för det verkar inte vara att säga vad man tycker iaf..

2011-01-27 @ 18:09:30
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0