Hemma igen :D

Äntligen har vi fått sluta :D Två timmars lunchen var seg men historia lektionen gav faktiskt lite grann så jag får väl vara nöjd. Ska nog försöka skriva klart rapporten ikväll så är det gjort :) Den här kursen är historia fördjupning där vi fått välja ämne själva, så jag valde att läsa om cowboys och hur det var när det faktiskt begav sig. Det har varit väldigt intressant, både att veta hur det faktiskt var jämfört med på filmerna (finns inte många liknelser...) och att se hur utrustningen utvecklats. Det där med en enslig cowboy (Clintan...) som kommer och räddar staden från en ond boss och en mutad sheriff är lite kliché även om jag tror det finns ett band mellan det och några så kallade "boskapsbaroner" som stal hur mycket som helst.
Känns lite tråkigt de två dagar när jag inte har hästarna... Jag hade så gärna velat rida idag när det var klarblå himmel och sol, men innan jag hunnit hem var det mörkt. Hoppas det blir fint väder imorrn :)
Ha de!
Farbror <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0