Hell on high heels

Hemma igen efter en kortare spelkväll, var kul :) Piassoavkavast eller vad det nu hette blev jobbigt att bokstavera med namn (patrik ivar anders sture sture ola anders krister anders vasa anders ture hade det blivit om jag hunnit). Blev jobbigt ett tag på det andra spelet där man har "tvång". Jag hade enskilt att jag måste säga "kuckeliku" när personen till höger pratat och varje gång jag själv sagt något måste jag vända mig till den personen och säga "förlåt, tog du illa vid dig?". Sedan hade jag också att jag skulle "vagga min bebis" hela tiden. På det fick vi också tvånget att alla skulle prata med tungan utanför munnen, man skulle sitta på sina händer och nicka när den till höger sa något. Blev LITE jobbigt där ett tag ja... Vi både lät och såg ut som ett gäng störda saker...
Nu ska jag nog snart sova, tänkte äta nått först dock.. Upp imorrn :)
Fick svar på mailet jag skickade förut och det ser ut att bli roliga sport- och påsklov för mig! :D Dock får jag omplanera en Tyskland-resa, men det ska ordna sig :)
Ha de!
Bjuder på Mötley Crüe - Hell on high heels, rätt bra sound :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Inte helt sant, det finns begränsningar, och det är onödigt att kämpa emot sin Sanna Natur när man istället kan se vad man har förutsättningar för. Då blir det lättare.



Exempel är väl att det är menlöst att försöka sig på att starta ett halvblod på travet (nu är det iofs inte ens möjligt i och med svensk travsports regler, men om det var tillåtet) och vinna pengar på det.

Det kommer inte att gå bra, halvblod har inte förutsättningarna för att trava som varmbloden.

Då är det bättre att se till hästens Sanna Natur och antingen köpa en travare, eller satsa på nån annan gren som halvblodet har förutsättningarna för.



Så då se till sig själv, jag vet att jag inte har förutsättningarna för att bli en duktig ryttare hur mycket jag än kämpar. Jag lyckas inte koordinera mig själv och fokusera på allt samtidigt.

Så därför satsar jag inte på att bli en jättebra ryttare.

Men däremot så är jag duktigare på att köra, eftersom jag vill ut och tävla och tycker det är kul, så satsar jag på att bli en bra kusk istället för en jättebra ryttare.



Onödigt att kämpa i motvind när man kan glida med i medvinden istället. Då finner man harmoni och hittar sin väg man är menad att gå.



Äh, flummeri. Och jag är nog lite negativ ibland. :)

2011-01-29 @ 23:33:19
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0