Hatade plogvallar

Jag hatar plogvallar. När inte ens snöslungan tar sig igenom utan jag får stå och "hoppa" den, stanna, backa, ta om och jävlas är det inte kul längre... Det tog 40minuter att få bort två plogvallar, ca 1 meter breda och 3 meter långa... Inte särskilt tjocka heller, men stenhårda... Från början fick jag ta i så pass att det började svartna för mig flera gånger och jag fick sätta mig ner och vänta en stund.
Åkte till stallet, plockade upp Jossan på vägen. Gjorde hökassar, mockade och sen satt jag och pratade ett bra tag. Först Linn och Jossan, sen kom Emmy också. Vi hämtade upp Herkules och Xet och gjorde iordning dem. Sen kom Ingela, Lee och Camilla också, så då blev vi ståendes ett bra tag. Linn vände på orden och fick fram Annifer Jeniston bland annat :)
Blev lite lätt träning i paddocken. Vi fick ju ännu mer snö igår så nu är underlaget inte särskilt roligt... Det hade hunnit bli rätt bra upptrampat förut, men nu är det dåligt igen. Herkules simmade sig igenom hörnet där det inte ens varit nån å ridit xD Vi tog och filmade på rakan upp till bonden breve, gick rätt bra :)
Ha de!

Xets nya benskydd fram. Han står i en grop, därför hoven ser konstig ut.


Xets benskydd bak.


Axels ärkefiende no.1, Stumpen.


Stumpen...


Xet äter hö.


En söt liten bild på Jossan a ka Michelinkvinnan och Herkules

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0