Hästlista dag 14 - Varför får ridning dig att må bra

För att jag får alla de saker jag vill ha; naturupplevelser, frihet och vänskap. Jag är en sån typ av person som skulle kunna ge mig av ut i skogen till häst och kunna vara borta i en eller två månader när jag känner för det, bort från måsten, i-lands problem och industriell och materiell civilisation.
Ridningen i sig gör också att man kan sätta upp mål att uppnå, för jag tror inte att en människa utan mål fungerar. Om man inte har ett mål att uppnå, vad ska man göra då? Det behöver bara vara att man ska kunna jogga ett x antal minuter utan att bli ansträngd eller bara att ta sig upp ur sängen och bort till soffan, bara det är ett mål som man är nöjd med. Ridningen ger mig mål. Jag vill bli en bättre hästmänniska och lära mig rida bättre. Det i sin tur gör också att jag blir mer uppmärksam på saker och ting eftersom hästar är rätt känsliga djur. När man sedan lyckas nå ett delmål i det hela så är det väl självklart att det stärker självförtroendet och man vill bara fortsätta och till slut nå det högsta målet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0