Hästlista dag 12 - Det här saknar jag

Jag saknar att ha westernfolk runt omkring mig. Det är jätteroligt att vi är så många olika grenar och discipliner i stallet, men förbannat tråkigt att det bara är jag och Ingela som håller på med western. Visst kan det vara kul att förklara saker och ting, men det hade varit kul att ha någon som kan titta när man rider och påpeka saker som är viktiga inom min gren och tvärtom. Det ända folk egentligen kan säga när de ser min ridning är om jag sitter rakt eller om Xet går bakom lod. Sen vet ju inte andra vad som värderas och ska komma först. Dessutom vore det kul att ha någon som förstår varför och grunden till de övningar man gör.
Sen saknar jag också att ha ett ridhus där det inte far omkring en massa småbarn som inte lärt sig högerregeln, snobbiga ryttare som kan rida ut mitt framför andra utan någon som helst respekt eller folk som bara skrittar men likt förbannat inte kan hålla sig ur vägen för alla andra. Förr var det så att alla flyttade på sig, det var nästan så att man krockade för att båda ekipage flyttade sig för att man ville verkligen inte vara ivägen! Nu är det djungelns lag som gäller...
Även om jag aldrig kunnat så saknar jag ändå möjligheten att kunna ta hästen och rida iväg och vara borta en månad eller två. Komma bort från allt vad civilisation heter. Det hade jag gärna gjort nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0