Hästdag

Idag spenderade jag nästan hela dagen i stallet. Mockade, gjorde mat, vatten och hökassar. Satt och pratade med Jossan och Axel ett tag medan hästarna åt lunch. Sen tog jag in Xet och gjorde iordning honom. Vi tog en sväng runt lilla Kvarsätt. Jobbade honom en del, gick hyffsat. Han var trött efter träningen så imorrn får han vila.
När vi kom hem fick farbror gå ut och Mary fick komma in. Gjorde iordning henne och red sedan travslingan med Jossan och Herkules, Adrian och Guyen. Vi höll bra tempo, mycket trav och galopp. På hemvägen blev det mest skritt dock för det var ganska halt.
Fick duscha Mary när vi kom hem, hon blir väldigt svettig med all den pälsen.. Fleecemundering på och sen fick hon stanna inne för hästarna skulle ändå in då. Plockade undan alla grejer och sen for jag och Jossan och åt fin-middag. Vi satt där till stängningsdags varpå vi for hem och hämtade min dator. Satt och nördade resten av kvällen :)
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0