En bra dag

Får summera min lördag idag, hann inte göra det igår för det var så mycket ^^
På förmiddagen åkte jag till grafströms med Linn och Anton vartefter vi drog till stallet. Linn mockade medan jag och Anton red Berit och Xet runt ridskolan. Det gick bra, hästarna skötte sig :) Anton fick rida Xet eftersom Betsan kan vara lite opålitlig ibland genom att helt plötsligt kasta sig runt osv. Men hon höll sig lugn hela turen, verkade njuta av att bara få skritta mest :)
När vi kom hem fick Anton gå in med Berit och jag tog Xet och red bort till raksträckan upp till bonden bredvid. Emmy fotade lite när Jossan och jag red där. Jädrar vilken fart det var på farbrorn! Han gjorde en rollback a la Shawn Flaridas häst Gunna Trash Ya! (lägger in ett klipp med dem här nere, det var en rollback som den vid ca 2.37, tro det eller ej!) Emmy flög i luften av chock, Xet brukar inte vara den smidigaste xD Sen när vi galopperade upp och nerför rakan så lät jag han springa på, han var full av energi och sköt iväg som en kanonkula! Det är så roligt när han är så xD Som jag brukar säga, än är det krut i gubben!
Efter att jag var klar med Xet tog jag in och gjorde iordning Mary som vi fotade uppställd. Hon fick ha sin fina showmanship-grimma och Emelie fick agera fågelskrämma med hjälp av en hökasse på ett longerspö. Mary tyckte det var väldigt konstigt. Sen hann jag bara gå upp med henne så hade hästen Nils hoppat ur sin hage och in i nästa hage... Jag undrar vad han tänkte där. Han hade chansen att rymma, men hoppade in i nästa hage? Blev till att försöka laga dubbla hagar.
Åkte hem, duschade och iväg till Julia. Vi beställde mat i princip såfort jag kom, sen såg vi på tv tills maten anlände. Gudomliga kinesiska mat! <3 :D Fy såg gott... Efter att ha ätit i princip allt av det så såg vi på tv igen. Efterrätt i form av cupcakes (<3!) och godis till Batman :) Varför har jag inte sätt den filmen förut? Var faktiskt bra ^^
Så det var min lördag. Nu ska jag göra mig iordning och pallra mig iväg till stallet :)
Ha de!

Shawn Flarida på Gunna Trash Ya med en superscore på 228/230 8)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0