Duktig på tyska?

Mina tappra försök till att översätta svenska till tyska är det inte särskilt ofta jag lyckas så bra med. Jag vill ha bombanfall till bombanziege vilket tydligen betyder bomba get. Trots detta lyckas jag med hjälp av en rätt hyffsad gissningsförmåga och magkänsla få VG i detta ämne, iallafall på bok-frågorna. Jag är ärligt talat riktigt nöjd :] Fick tillbaka svaren idag och jag hade lite småfel men på det hela tyckte jag det var riktigt bra :)
Nu väntar jag på middag och sen beger jag mig till stallet. Tänkte smörja lite grejer och prata med folk. Sen åker jag hem och träna på min presentation. Mailade läraren och fick grönt på att köra min korta version :D
Jag har efter åren kommit fram till att just det är min styrka i allt skrivande; jag skriver kort och komprimerat. Även fastän jag skriver så himla kort så lyckas jag komprimera ihop allt så jag får med det viktiga. Fast jag tror inte att det gäller mina blogginlägg.... Beror nog på att när jag får uttrycka mig precis som jag vill så blir jag tankspridd och skriver lite väl mycket. Men passar det inte, synd. :]
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0