Bra början på skolan

Skickade in min historia rapport skiss igår runt 3 och senare fick jag tillbaka ett mail från läraren där jag fick veta att vi inte hade någon lektion idag. Det innebar att jag inte hade någon skola alls, för den första lektionen är en kurs vi är klar med och den sista får man vara vart man vill och jobba på.
Så jag tog mig en sovmorgon till 10.00 och drog sedan till stallet. Xet och jag tog oss en tur runt lilla Kvarsätt. Det enda kravet jag hade på honom var att han skulle bära sig och hålla låg form. På slutet vid hundklubben och elverket (som jag kallar det) så gick han jättefint! Galoppen var låg och rund och jag kunde bara sitta och åka med! Det är ett kvitto på att jag gjort rätt för mig, när man bara kan sitta och åka häst. Visserligen inga stora krav idag, men jag är supernöjd iallafall, det är skönt att bara slappa ibland (Xet instämmer helt säkert ;) ).
Efter ridturen ställde jag honom på gången och stretchade. Gjorde bland annat dessa övningar;
1.2.3.4.
1. En mer kraftfull stretchning av bog- och mankmuskler.
2. Knästräckarmuskel. Dock brukar jag stå på sidan och inte rakt bakom x)
3. Lår- och sätesmuskler. Inget man bör göra på en häst med dålig balans dock. Första gångerna fick jag ta Jossan till hjälp för säkerhetsskull. Numera kan vi själv :)
4. Musklerna på undersidan halsen. Jag ger aldrig Xet godis direkt ur handen utan att han får jobba för den, så han brukar få göra den här övningen då efter ridturen.
Mockade, fixade hö, mat och vatten efteråt. Katten Gustav kom in och ville att jag skulle bära in honom till huset. Han är inte lika duktig som Yatzy som kan öppna dörren själv... *host*
Väl hemma igen så tog jag och fikade lite vartefter jag satte mig vid datorn och skrev lite på historia rapporten. Julia hjälpte mig med metod och diskussions delarna (jag är dålig på rapporter, mycket bättre på typ recensioner...). Det blev faktiskt riktigt bra :) Hennes internet hoppade ur, men hon skulle hjälpa mig mer imorrn :D Tacka vet jag hjälpsamma kompisar! <3
Nu har jag suttit och läst bok på tyska i cirka en timme. Jag låg efter fyra kapitel innan jul och sen visade det sig att vi hade fyra till nu efter jul... Så jag måste läsa klart till imorrn. Funderar på att läsa klart hela boken på en gång för efter imorrn har vi bara 3 kapitel kvar...
Ha de!
Cowboyens vardag gammalt tillbaka; Trail drives

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0