World Rally Cup

Lördagen vår en lång och rolig dag! Jag åkte iväg med pappa och farfar vid 01.30 och bytte till buss i Ilsbo. Åkte ner till Karlstad. Bussen skulle ta en genväg. Genast kom det upp i mitt huvud "en genväg blir en senväg" och mycket riktigt... Vi hamnade på en väg som var så smal att bussen inte kunde svänga utan att ta i snövallarna. Men de var duktiga på att köra så de backade ut oss därifrån.
Såg både Fredriksbergs sträckan och var i depån. Fick se mina favoriter irl för första gången :) Pappa och jag har följt Rally världscupen så länge jag kan minnas, så det var grymt kul att få se det i verkligheten :D Ännu roligare är att min favorit Mikko Hirvonen vann också ^^ Efter att Markus Grönholm slutade så blev Hirvonen en storfavorit eftersom han kan utmana Sebastien Loeb (världsmästaren 7 gånger...), jag tycker det är dags att nån annan blir världsmästare nu. Börjar bli tjatigt... Men faktiskt många av mina andra favoriter som placerade sig; Latvala 3a, Petter Solberg 5a och P-G Andersson 7a. Roligt att Mads Østberg placera sig 2a också, bara 24 år! Inte dåligt ^^
Ha de!

Mikko Hirvonen
P-G Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0