Vårväder

Idag var det minsann vårväder, +2! Jag åkte till stallet vid 10.00 och gjorde iordning allt. Red Mary först. Vi tog oss en sväng runt övre. Fröken lyssnade rätt bra, men blev ignorant i tid och otid. Så när vi kom till parkeringen bakom ett av ridhusen satte jag mig där och gjorde lite bogjobb, mest för att få henne uppmärksam. Det var en annan häst framför oss så hon var mycket mer intresserad av den... Men hon skärpte sig efter en stund. Sen red vi vidare. Det var några som hade gjort upp en eld mitt i skogen en bit från stigen och dessutom fällt ett träd (wtf?) och stog med motorsåg där. Väldigt tacksam över att jag har miljötränad häst. Vi fortsatte bara som vanligt, inga problem det där inte :) På hemvägen vid åkrarna galopperade vi men Mary fick för sig att hon skulle sticka. Så det blev några stoppar och backa upp, sen kunde vi galoppera lugnt :)
Väl hemma fick hon gå ut och jag tog in Xet. Emelie fick göra iordning honom och sen så gick vi iväg till en liten plan i närheten. Där höll jag lektion. Eftersom jag kört hårt på galopparbetet nu två-tre dagar så fick hon köra i trav idag. Mycket bogarbete med både svängar och böjningar + stopp och back. Såg bra ut, farbror slappnade av bra efter ett tag :) Jag är nöjd :)
Nu ska jag och Julia plugga religion och filosofi. Jippie...
Ha de!
Emelie och jag på Xet och Astra fick agera handhäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0