Väldigt halt

När jag kom till stallet idag tog jag in Xet direkt och gjorde iordning. Jag ville rida medan det var ljust. Vi red till en parkering som Jossan tipsade mig om där det var rätt bra underlag. Till en början var Xet seg och ville gå på bogarna i skritten, men började trava, plocka upp och fixa. Fick bli en del stoppar och ryggningar, 90 gradare osv innan han började arbeta. Gjorde också en ny övning från i lördags. Sitter på en mindre volt och böjer först insida och sen utsida. Lite svårt att förklara, men det funkar riktigt bra med tanke på de fina frustningarna man får :) Galopperade också. Han galopperar mycket bättre utomhus än i ridhus... Idag var det inga problem, hade bjudning, bakben, rygg, bogar och allt. Bara det vanliga att han vill tippa inåt lite, men det är under uppbyggnad. Jag är nöjd :) Blev lite skraj en gång dock när Xet snubblade och slog knät i backen... Hade det varit i December hade det inte varit någon fara men nu är backen hård... Men det var ingen fara, han reagerade inte när jag klämde, tryckte och kände och ingen hälta. Så vi avslutade det vi höll på med och drog oss hemöver.
Tur som vi hade så började det regna när vi var i princip hemma. Så han fick stanna inne, de andra skulle ändå in samtidigt. Jag mockade med farbror i boxen och måste säga att han är väldans lättsam att ha å göra med. Jag kör in kärran och han ställer sig automatiskt längs med en av väggarna. Där står han still tills jag är klar :) Ända gången han kan vara jobbig är väl när man ska hämta spån och han prompt ska köra ner näsan i det nya spånet innan jag ens kommit in i boxen... Bra att han är nyfiken iaf :)
Nu ska jag strax skriva vidare på historia rapporten. Snart är den klar, snart... Efter 7 månaders bearbetning är den snart klar!! 8D
Ha de!

Xet och jag står i "dammen" som blev nedanför stallet och spånet förra våren. Den var ca 2dm djupt. Vi fick också fyra änder som inneboende där, till katten Yatzys stora lycka.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, Dacke hoppas nog på att det blir en sån damm i år också. Fast i hans hage, då kan han ligga och mysa i badet hela dagarna. :)

2011-02-02 @ 00:12:17
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0