Träning på parkering

Efter skolan drog jag och Jossan upp till stallet. Vi red till en av travparkeringarna eftersom det är ända stället vi kan träna på just nu. När vi kom över åkern hemma så insåg vi att vi inte skulle kunna ta oss över den enorma plogvall som blivit upplagd där. Så vi fick rygga hästarna en bit och låta dem bete sig som bergsgetter för att kunna vända... Det är så djupt på sidorna om den smala, upptrampade stigen där så kliver hästarna på sidan (vilket Xet försökte med första gången) så sjunker de ner till bogarna... Men både Herkules och Xet är riktiga bergsgetter, så de satte hovarna mitt under sig och vände ändå ^^ Vi fick rida en bit längs 86an för att ta oss in i området, inte kul. Men vi hade sån tur att det inte var i princip någon trafik alls.
Xet och jag värmde upp med att försöka lossa lite bogar. Han kändes stel som en pinne även fast vi höll på en stund igår. Efter en stund lossade han lite, men han kändes tung i traven. Galoppen var bättre, han har börjat "lyfta" som jag säger :)
På hemvägen klättrade vi över plogvallen, gick bättre från det hållet. Xet tog sig över utan problem. Herkules ställde sig på framknäna en gång för han försökte vända när han var halvvägs upp, men sen tog han sig över med hjälp av sin inre bergsget :)
Nu när jag kom hem gjorde jag lite engelska, ska strax läsa boken också.
Ha de!
Plogvall a la Norrland

Kommentarer
Postat av: Camilla

Aha, så det var era hovspår jag såg när jag gick över lägdan på vägen till stallet idag. :)



Vi tänkte rida till Bergsåker igår, men insåg oss besegrade av vallen. Och längs 86'an med Alfa som inte är trafiksäker på något sätt kändes dödsdömt.. Enda gången det djuret är trafiksäker är när hon är pleggad. ;)

2011-02-09 @ 22:53:27
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0