Ridning

Åkte upp till stallet efter maten. Stog och pratade med Camilla ett tag om allt möjligt. Fick också en bit från hennes renfäll att linda runt min stigbygel på den sida där Xet fått värst "utslag". (Tack! :D)
Det var lite krångligt att rida. Jag hade bara sporre på ena foten men ingen på den andra eftersom han har skav+"utslag" där. Istället hade jag ett dressyrspö. Blev väldigt krångligt att hålla i och använda det med tanke på sättet jag håller mina tyglar... Men det gick. Körde mycket vikthjälper i slutändan istället :) Han har börjat komma upp sig i galoppen nu och "sätta" sig mer, som jag vill ^^ Men han var lite väl pigg idag, så det blev lite svårjobbat två gånger. Men i övrigt funkade det :) Imorrn blir det hästtandläkare för farbrorn också! Massören tyckte att vi borde kolla upp hans tänder sist eftersom han kunde se en sänkning i ryggen. Det hade nånting att göra med nerver som går från ryggen via halsen och till tänderna. Svårt att förklara, men det var logiskt :)
Nu har jag gjort klar en till jobbansökan som ska skickas per brev imorrn. Känns lite lustigt att skicka brev vid en jobbansökan när man är uppväxt med datorer :P
Ha de!
Såhär håller jag mina tyglar när jag tränar. Optimalt för att "pilla" med ringfingrarna :) Men när det ska in ett spö mitt i alltihopa så blir det lite värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0