Ovanligt lugnt

Åkte till stallet vid 10.00 idag. Mockade och fixade hökassar. Sen stog jag och pratade med Linn och Thea ett tag vartefter vi hämtade in hästarna. Linn och jag red till Kvarsätt, bort mot bron vi brukar rida över när vi rider långa Kvarsätt. Mary och  Betsan, de största ärkefiender man kan tänka sig, gillade varann idag. Jag har aldrig varit med om att de där två har kunnat gå så nära varann att Linn och jag skrapat ben mot varann! Jag vet ärligt talat inte vad som slagit slint, men nått måste ha hänt! I vilket fall så blev det mycket trav idag. Mary var ovanligt lugn, hon gick jättefint. Både hon och Betsan stirrade upp sig några gånger, men jag struntade i det och fortsatte som ingenting hade hänt och då blev hon lugn. Galoppen gick sakta och fint och hon var så sjukt underbar! <3 Inte ens på hemvägen försökte hon med nått! Jag som är van Xet och Herkules snabbast-hemåt-tävlingar blev glatt chockerad när jag bara kunde åka häst :)
Väl hemma så fick Mary gå ut och jag tog in Xet. Idag fick han vila och jag tog och pysslade med honom istället. Tog några bilder på täcket, grimman och hinkarna från igår. Dock till min stora förargelse så hade min marodör till häst redan haft sönder en av hinkarna... En spricka tvärs över hela bottnen. Precis varför jag aldrig köper dyra hinkar...
Bilder kommer senare iallafall.
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0