Halv stalldag

Idag åkte jag upp till stallet runt 11.00. Monterade fast curbstrapen igen efter att ha haft hem den och smörjt den i hopp om att den skulle bli mörkare i färgen. Drömma går ju... Tog också på ett par andra tyglar som är mörkbruna, så nu är hela Xets outfit i mörkbrunt & mörkblått :)
Vi red ut med Ingela och Adrian. Adrian skulle rida med en annan tjej från ridskolan, så på övre skildes vi och Ingela och jag red ner mot kyrkan, förbi konsum och hem genom området. Det gick rätt bra. Dock så reagerade Xet på anti-skav sprayen så han var lite svullen och rätt öm och eftersom det är precis där jag har skänklarna och fendern (stiglädret) så jag kunde inte göra i princip nånting. Jag kunde dutta försiktigt med dem så han lyfte ryggen lite, men egentligen hade jag behövt korrigera honom mycket mer. Men det får vara när han är öm. Förmodligen så går det bort om några dagar eftersom det inte var så stort.
När vi kom tillbaka så släppte jag ut farbrorn och lät honom äta lunch. Jag tog och mockade, packade hökassar, gjorde mat och fyllde vatten. Pratade med Adrian ett bra tag vartefter jag gick in till Ingela och Leif. Skulle egentligen bara föra över några filmer till Ingelas dator, men det blev ju lite fika och prat också och det vet alla att jag aldrig säger nej till.... :]
När jag kom ut hjälpte jag Emelie med lite longeringstips medan jag väntade på Jossan. Efter det åkte jag hemöver :)
Ha de!
Herkules och Xet från i somras. Grabbarna grus <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0