Fin dag

Idag var det minsann finväder när jag vaknade, fullt solsken! Jag drog iväg till stallet. Emmy var där och gjorde mig sällskap när jag gjorde kassar, mockade och gjorde iordning Xet. Hon skjutsade mig i skottkärran på vägen tillbaka, över de gigantiska trösklarna... Jag flög lite men det gick bra, förutom när vi stannade och hon skulle stänga dörren. Emmy han bara släppa kärran och vända sig om, så åkte jag baklänges. Var visst lite baktung! xD Men smidig som en katt hoppade jag ur :)
Xet och jag red lilla Kvarsätt, stack dock in på en mindre parkering och körde lite uppvärmnings övningar. Han vill gärna sakta ner medan jag vill att han ska gå fortare för jag vet att han ändå inte är stark nog att gå sådär sakta än. Så det blir lite ofrivilliga tempoväxlingar, men han gör så gott han kan <3 Vi red sedan resten av turen. Galopperade på de ställen där det gick för nu har det varit plusgrader och vägarna har börjat komma fram. Jag testade att göra galoppombyten idag också och de sitter :D Så jag är riktigt nöjd :)
När vi kom hem fick farbrorn gå ut och äta lunch. Jag stog och pratade med Jossan, Axel, Emmy, Adrian och Linn ett bra tag vartefter det blev bestämt att Emmy och jag skulle åka upp till ridhuset och hjälpa Adrian med lite hopphinder. Vi åkte förbi konsum och köpte med proviant och släppte av Jossan och Axel också. Väl uppe i ridhuset byggde vi upp två mindre hinder. Guyen hoppade bra, blev lite lat ibland. Mot slutet fick jag sitta upp och hoppa några gånger. Han är lite springig men han hoppar bra. Kastade sig en gång men Mary har tränat mig väl på sånt...
Nu ska jag plugga religion en stund, sen blir det till att slappa :D
Ha de!
Brist på nya bilder på Xet, så får bli en på Guyen (från Gusturleden -10)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0