En vanlig söndag

Åkte upp till stallet när jag vaknat. Xet och jag tog en sväng runt lilla Kvarsätt. Han var lite spänd idag, han reagerade på en hund som skällde men som han inte kunde se. När han inte hörde den slappnade av och vi kunde jobba vidare. Försöker jobba på att få upp honom mer i galoppen nu, lättare i bogar och mer "sitta på bakbenen", för han har fått lite väl låg galoppform... Mitt fel, hehe xD Han måste ha blivit starkare också, för jag fick en klockren galoppfattning från stillastående idag! Samlad, han bar sig själv, rätt form och allt :D Har väl lyckats få galopp från skritt men inte sådär fint och från stillastående.. Dyr häst :]
På hemvägen red vi förbi gården med den skällande hunden. Xet spände upp sig igen och stannade tvärt. Sekunden efter började hundarna bråka. Xet blev lite rädd där ett tag, hjärtat hans började dunka fortare, för den ena hunden var verkligen ute efter att döda den andra, lät jävligt läskigt. Men ägarna kom och lyckades sära på dem. Så vi passade på att smita iväg... Farbror frustade och blev mycket mer avslappnad på hemvägen. :) Vi gjorde en massa fina sidepass också, så på det hela är jag nöjd :)
Nu ska jag väl försöka göra någon nytta genom att läsa kinesiska glosor. Ska bara hitta boken nånstans...
Ha de!
Full fräs efter Herkules på hästuppfarten. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0