Det går inte alltid som man planerar

Nu sitter jag här och vilar upp mig efter en hård dag. Lyssnar på "Den siste tappre mohikanen" som plötsligt dök upp på radion. Rätt kul xD
Jag åkte iväg till 12.00 till stallet. Mockade och sen tog Emelie in hästarna medan jag släppte åt Betsan åt Linn. Vi gjorde iordning dem och inte förrns vi var helt klara sa jag att Emelie skulle ta Mary. Glatt chockerad där :) Vi red upp till en parkering där det är bra underlag och höll lektion. Det gick bra förutom att Mary ville ignorera skänkeln till och från. Men annars gick det bra, de fick både jog och lugn galopp, samlat och fint :) Övade lite svängar osv också. Xet fick stå och sova vilket han inte verkade ha några problem med... :P Jossan och Axel kom också förbi en sväng så vi fick sällskap på hemvägen. Väl tillbaka så fixade jag mat, hökassar och vatten.
Sen när jag kom hem så väntade Julia och vi begav oss iväg för att åka madrass för första gången i år :) Vi har pratat om det länge och nu blev det äntligen av! Dock så hann vi inte åka så väldigt länge. Det var isigt och skare.. Så efter ett par åk så lyckades vi krascha in i ett träd... Jag satt skräddare bakom Julia och åkte rakt in i henne så hon gjorde illa ryggen och jag mosade ena foten.. Vi fick allt halta oss hemöver sen x)
När jag kom hem blev jag tvungen att fortsätta rensa garderoben. Hängde ut sommarkläder och rensade hyllorna. Jag blir ibland konfunderad över hur jag lyckas få ihop så förbannade mycket saker på alla hyllor... Men nu är det gjort, blev så himla mycket luftigare! Man kan faktiskt se vad det är därinne, inte bara en hel garderob med tyg...
Nu ska jag sitta och bara njuta av stillsamheten :)
Ha de!
Sötnosar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0