Debatt och lunch

Idag var det -30 när jag vaknade upp. Kanske därför det kändes ovanligt lockande att ligga kvar... Funderade väldigt länge innan jag bestämde mig för att gå upp iallafall.
Första lektionen hade vi svenska och debatt. Jag förstår inte riktigt hur den andra gruppen kunde vinna för vi hade bra argument... Det handlade om att legalisera fildelning och vi skulle vara mot. De körde hela tiden på att det går inte att stoppa utvecklingen, medan vi tyckte att man kan utveckla åt det lagliga hållet. Likt förbannat vann de? De kallade oss negativa när vi var framåt och ville utveckla åt ett mer lagligt sätt. De sa hela tiden att det går inte att stoppa... Jag fattar inte riktigt. Just varför jag hatar debatter.
Nu har vi lunch så jag sitter i biblioteket med Julia och Nicklas. Börjar om lite mindre än en timme. Det är inte långt kvar till lovet nu... I måndags när det var 1 vecka och 6 dagar kvar kändes det som så himla lite tid. Dagen efter kändes det som en evighet. Nu känns det som att det är så nära men ändå för långt bort... Jag vill ha lov och komma bort från "storstan", i-lands problem och föräldrar! Bo i hus på landsbygden och rida hästar halva dagen... Sen kanske göra lite sysslor, ge hästarna mat emellanåt och spendera kvällarna med att bara njuta och förhoppningsvis prata historier! Det är livet på en pinne för mig :]
Ha de!

"Det finns bara en riktig framgång
och det är att leva livet som man själv vill."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0