Älskade underbara hästar! <3

Fy fan vilka guldkorn till hästar jag har! Idag blev jag så grymt glad av dem!
Red Xet först. Skrittade och travade i paddocken till en början, värmde upp en bra stund med lite svängningar och volt med böjningar osv. Jag testade att galoppera där men det var jättedåligt underlag. Så farbror och jag tog oss en sväng galopp bort till hundklubben och tillbaka. På hemvägen testade jag att byta galopp. Hade höger så jag flyttade över honom ganska kraftigt åt höger och gav sen vänster galoppskänkel och han gjorde ett KLOCKRENT byte! Mycket beröm! Sen tänkte jag att jag ska prova åt andra hållet också och gjorde samma sak och han bytte igen! Vi hann med ytterligare två helt rena byten innan vägen tog slut! Min gamle farbror har lärt sig galoppombyten <3 Han som alltid haft sån dålig galopp och man har alltid fått sakta av till trav och sen byta... Jag blev så glad så jag nästan blev hysterisk :') Det är det jag säger, åldern spelar ingen roll! :]
Mary i sin tur longerade jag. Jag har fått kämpa rätt bra med att få henne uppmärksam och lära henne att när jag går ifrån och säger whoa ska hon stanna och vända upp mot mig. Idag gjorde hon det självmant utan att jag behövde ta nånting alls i linan! Gång på gång! Jag gjorde en massa vändingar också och hon blev jätteavslappnad, gick i långsam trav med huvudet sänkt och frustade :')
Nä fy va fina hästar de är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0