Tur man har en fristad

Ja, början av den här dagen var inte direkt den bästa. Det hela började med att bussen var försenad och tog lite väl lång tid in till stan... Väl inne i stan skulle jag leta efter en skjorta som jag hittat i birsta men som inte fanns i rätt storlek. Fanns den i rätt storlek i stan? Icke. När jag kom upp till skolan och skulle starta datorn så fick jag, traditionsenligt, Fel 800 VPN anslutningen går inte att hitta bla bla bla... Alltså, jag hade inget internet. Värdelöst. Dock så funkade den på å-vik. Great... Sedan fick jag veta att det saknades 100 poäng i min poängplan så Johannes och jag fick springa iväg och leta upp syon som satt i telefon i evigheter. Tjejerna före oss drog till och med. Men det ordnade sig till slut.
Sedan vände väl turen. Vi fick sluta 20min tidigare, jag hann precis med bussen utan att behöva springa, vi åt rätt hyffsad mat och mamma följde med mig ut till birsta en snabbis (jag köpte tröjan fast den var lite stor...). Efter att ha släppt av mamma hemma åkte jag och hämtade upp Jossan och vi drog till vår fristad stallet. Det var mycket snack om gårdagens kiropraktor och de olika sakerna hon hittat på våra hästar. Vi tog en skrittur på Exemplar och Herkules och lilla Emelie och Astra fick också följa med. Vi var ute och skrittade i ca 1.10 timme.
På hemvägen kände Jossan och jag suget efter diverse godsaker, så en sväng in på konsum blev det. Jag måste säga att jag kände mig som en fet politiker där jag kom gåendes med en flaska mer och marabou choklad när en tjej satt en bit från min bil och flåsade och var helt slutkörd efter ett springpass. Hon hade kämpat som fan och där kommer jag med godsaker och åker hem i min bil, fastän det bara tar ca 10min till konsum. Nu hade jag visserligen åkt från stallet som är längre bort, men jag kände mig ändå lite småtjock sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0