Hästtunga

Idag hade jag bara två lektioner, två som gjorde mig väldigt sömnig och förvirrad. Först hade vi filmkunskap och jag tror jag gäspade ungefär 14 gånger... Det mesta vi gjorde var att se scener ur "Ondskan" och bläddra i boken... Lärarens röst har en sövande inverkan. På historian skulle vi välja perspektiv på vårt område, alltså om vi ville studera en enskild person, en grupp eller ett helt samhälle. Men jag förstog ingenting för snubben snackade bara om hermeneutiskt perspektiv, makro (som för övrigt inte är samma som makro på en kamera), mikro, kvantitativ forskning m.m. Vi satt där som en bunt duvungar och gapade och fattade ingenting. Men till slut så gick det väl.

Efter den lektionen så åkte och gick jag till stallet. Jossan och hennes mamma Lena kom och jag följde med dem till kliniken med Herkules som fått ett sår i munnen som skulle kollas upp. Det var ingen fara, så vi tog med Herkules och gick ner på konsum. Jag köpte dricka, en sallad och en drickyoghurt till lunch vartefte vi pallrade oss hem till stallet igen. Där fikade vi vid vår nya parkbänk, strategiskt utplacerad vid paddocken. Vi satt där och åt och kollade på när två av de andra tjejerna red, såg fint ut :)
Efter detta tog vi och red en sväng, Jossan testade hackamore på Kulan och det gick bra. Vi var ute och bara busade med hästarna, det var ett tag sen nu. Jag blev riktigt förvånad när Xet orkade hålla en sakta galopp själv uppför övre backen vid ridskolan ô_o Träningen har tydligen gett resultat och han har blivit starkare :D
Väl hemma igen så släppte jag ut Xet och hjälpte sedan Jossan att göra rent Herkules sår. Vi fick bremsa honom och sedan fick jag även hålla hans tunga åt sidan så Jossan kom åt såret. Inte varje dag man sticker in handen i en hästmun och håller i dess tunga... Men Herkules är så snäll så :)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0