Förkylning

I slutet av veckan fick jag då en förkyldning. Första två dagarna hade jag ont i halsen vilket sedan övergick till att jag blev snorig. Det roliga med det hela är att jag fick nysattacker av halstabletterna. Har aldrig hört att nått sånt kan hända förut...

I helgen har jag varit i stallet och legat hemma och vilat. Xet var sjukt duktig i fredags när vi och Jossan och Herkules red bort till travet och red deras lilla travslinga. Sista varvet så satt vi bara där, dem töltade i en väldigt hög fart och Xet galopperade sakta och samlat utan att jag behövde stödja honom. Jossan och jag tänkte inte ens på det, vi satt bara där och pratade. Det måste ändå vara det ultimata, att hästen är så pass avslappnad i den "rätta" formen att den går där självmant och man bara kan åka med.

Nu håller jag på att göra en ny header till mig och Jossans hästblogg. Vi har inte skrivit där sen det var -15 grader... Vilket var ett tag sen. Men vi ska dra upp den igen :)

Resten av kvällen spenderar jag med att se på "Eastern Promises" med Viggo Mortensen. Jag gillar filmer med honom, de är inga över-budgeterade filmer med skinnig-snygga wannabee-skådespelare. Visst, Sagan om Ringen var stor men den blev ju bra också (förmodligen tack vare Peter Jackson skulle jag tro). Förra veckan såg jag den annorlunda western filmen "Appaloosa" med honom och Ed Harris, den var väldigt intressant xD
"Eastern promises" är inte lika macho-aktig. Inte western-macho iaf. Här är det mer action-macho eller hur man nu ska säga... Som i en av de första scenerna när Nikolai står och värmer upp ett lik med en hårfön för att komma åt hans plånbok som ligger i en jackficka. När han väl fått tag i den säger han; "Now I will pick out his teeth and cut off his fingers. You might want to leave the room." Stenhårt :) Dock insåg jag att sånt här faktiskt händer på riktigt och då var det inte lika trevligt... Men får se hur filmen utvecklas.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0