Egentligen borde jag...

...göra kinesiska läxa. Men jag tycker inte att man ska behöva sitta på en lördag och göra läxor... Så eftersom jag lever mer på the Devil Side så skiter jag i det. :)

Idag åkte jag och hämtade upp Jossan och åkte upp till stallet. Vi gjorde klart alla kassar, mat osv vartefter vi pallrade oss ner till hagarna. I paddocken var Linn i full färd med att försöka få över Betsan över en presenning. Det gick inte alls för Betsan är super-fjantig. Dessutom får hon panik ibland och då är det bara att lägga ner. Jossan och jag fick försöka också. Det gick bra när vi vek ihop presenningen och strök den över hals, rygg och rumpa på henne. Det gick också bra att lägga den över rygg och hals. Hon var spänd och misstänksam, men höll sig lugn. Tills det började blåsa och presenningen prasslade till. Då fick hon sån panik att hennes enda mål var att springa över mig som höll i henne. Dock så gick inte hennes plan så bra, utan jag lyckades mota bort henne och presenningen ramlade av. Det var bara att inse att det inte var rätt dag att träna sånt på.
Jossan och jag red travslingan på Herkules och Exemplar. Grabbarna var från början lite opeppade, men när vi väl kom till raksträckan blev de pigga. Vi töltade & travade raksträckan, sedan fick Herkules upp sånt flyt och fart i tölten så Xet och jag galopperade lite lugnt istället. Gick jättebra. När vi kom till backen släppte vi dem och lät dem sträcka ut ordentligt :) Fullt ös medvetslös! tycktes hästarna säga. Men det var inga problem att få stopp på dem uppe på krönet. Hemvägen gick lugnt till. Vi galopperade lite på ängarna vid vägen och jag kunde inte annat än tänka "Livet på en pinne" då :)

Nu ska jag sätta mig och leka med kodmallar på Jossans och min hästblogg som vi ska starta upp igen. Sist vi skrev var det -15 och vinter x)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0