Upp före soluppgången

Ja då har jag haft min första morgon här på gården. Vi började med att ta ut hästarna och ge dem frukost och vatten vartefter vi mockade och sopade stallgången. Det var så mysigt när vi kom från hagarna och solen kravlade sig upp över horisonten ^^ Xet hade inte rört sadelgjordarna på sidan av hans vägg, han verkar ha haft fullt upp med att gnabbas med araben Warent som står bredvid. Jag måste säga att jag stortrivs redan, även om jag inte kunnat sova så bra (fullmåne...)
Det finns förutom Xet 6 hästar på gården. Ina, Sky, Warent, Zeb, Pebblan, Bom Bom och den sista kommer jag inte ihåg namnet på, återkommer med det. Bom Bom är Pebblans föl, sjukt söt! Warent påminde mig lite om Mary när jag tog ut honom, skakade runt huvvet på liknande sätt. I övrigt väldigt arab-stereotypisk, krökte på nacken och spände upp sig ^^ Ina gillar jag, väldigt söt liten fröken :) Måste säga att jag märkt att jag är lite "flängig" i mina rörelser, alla hästarna här är så känsliga så när jag kommer blir de lite kulturkrock xD
Nu vid 10.00 så ska träningshästarna ridas, får se vad jag får för uppgift då. Xet har fått en jordhage alldeles bredvid min husvagn, helt perfekt! Kändes verkligen som den ultimata morgonen när jag satt här och käkade rostat bröd, äppeljuice, läste tidningen på datorn, lyssnade på radio och tittade på Xet när han stog och åt sin frukost i hagen :)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0