Trailer trash

Ja, igår hämtade jag då Emmy och hon fick leva trailer trash med mig ute på landsbygden. Vi fotade nästan alla hästarna, de vi hann med iaf. Ina är en perfekt fotomodell, hon står still och har öronen framåt 85% av tiden. Bobbo var rätt hyffsad han också även fast han ville äta gräs emellanåt. Sky var trots allt hingst ett bra tag och det märks. Han buffas och tycker att han borde få äta. Men han är väldigt snäll, han visade att han tyckte det var irriterande att stå still men gjorde det iallafall för att vara oss till lags. Härlig häst ^^ Zeb var väldigt otålig och ville inte stå still, han ville däremot äta gräs och gå runt och kolla på allt annat. Men han hade sina stunder och vi lyckades nog få till några bra bilder :)

Kvällen spenderades med att prata om allt och inget med Lasse och Levi. Det var allt från historier om traktor-tripper och slagsmål till lite saker om t ex Tobbe Larsson som varken Emmy eller jag visste om. Det ni ;) Emmy och jag låg också och pratade ett bra tag efter vi lagt oss i min kära husvagn.

Idag var jag och tränade i Timrå med Xet. Det går så bra :D Han har börjat förstå allting nu och jag behöver inte kämpa liiika mycket som förut. Men jag kämpar fortfarande så jag har ont i benen... Jag har bestämt mig för att byta bett och ska ut och leta redan imorrn. Har jag tur så hittar jag det, annars får jag beställa. Jag är ute efter ett två-delat sweet iron bett med kopparinlägg och O-ringar. Eventuellt D-ringar, men helst O. Jag anser att Xet kan inte bära upp sig själv tillräckligt för att gå på stången, så vi betslar ner till tränsbett och tränar upp musklerna på några månader (om vi slipper skador vill säga) och sen får vi se om vi kan byta upp oss nästa år kanske :) Men tills han kan bära upp sig bra och sluta trycka på mina skänklar så ska han få gå på det så jag kan ha tyglarna i båda händerna utan dåligt samvete :)

Ha de!

280


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0