Packande

Imorse skjussade jag min käre far till jobbet så jag kunde ha bilen. När jag kom hem visade det sig att mamma inte behövde den andra bilen trots allt och jag kunde likväl ha legat hemma och sovit... Men shit happens. Åkte till stallet en stund innan 11 och väntade på Jossan som jag sedan red ut med. Hade sniglarna varit vakna nu så hade de kört om Xet utan problem... Han gick verkligen sakta idag, orkade inte jobba eller nått. Allt var ju så himla intressant på travbanan, transporter, hästar, människor och en massa roliga saker, då måste man ju hinna titta på allt också... Men när vi väl kom bort på träningsslingan på raksträckan, då blev det fart :) Jossan och Herkules körde tölt hela raksträckan medan Xet och jag växlade mellan galopperna. Han galopperar jättefint nu, idag hade vi till och med svävmoment! Inte dåligt ^^ På hemvägen blev Herkules lite galen och for iväg likt en pil, mitt ut i vägen och allt. Xet och jag såg ut som två stora frågetecken och fortsatte lunka fram i snigeltakt. Vi fick agera stoppkloss men sen gick det bra ^^

Efter stallet så åkte jag hem och började packa. Vi har fått tag på husvagn och jag fick också veta att jag får ta med mig Xet på praktiken :D Helt underbart! Nu ska jag bara lyckas packa cirka 42kg ensilage... Det kan bli en utmaning, men om jag kämpar så ska jag nog lyckas få ner 6kg i varje kasse, då behöver jag bara 8st ^^ Nu efter all packning är jag helt slut och mer återstår imorrn + två resor fram och tillbaka till praktiken. Detta pga att mina föräldrar vägrar låta mig köra Xet i transporten dit ner, även om jag skulle köra direkt efter pappa och husvagnen. Så, det blir dubbla resor. Jag beräknar väldigt många timmar i restid... Men de får skylla sig själva. Jag har tjatat på pappa om att få träna att köra släp och transport hela sommaren, men inte då... Har tagit 2 års tjat innan jag fick testa byta däck på bilen och 12 års tjat innan jag fick mina två pallkragar till jordgubbsland. Men skam den som ger sig! :)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0