Inackorderade

Ja, nu var då Xet och jag inackorderade på vår praktikplats ute på landet :) Dagen började med att jag åkte till stallet och packade allt. Alla Xets grejer och hans mat. Det tog lite tid att packa hela 54kg höensilage, men det gick :) Totalt har jag med mig ca 100kg mat åt honom ^^''
Därefter for jag hem då farmor och farfar kom och tittade förbi. Vi fikade en stund och sedan kopplade vi på husvagnen och drog neröver. Väl framme ställde vi upp den och åkte sedan och hämtade Exemplar. Han tyckte det var jätteäckligt som vanligt att gå med transportskydden på. Han gick först på rampen, men gick sedan av. Tog kedjan under hakan och då gick han utan problem. Han gör alltid så, nån ritual han skapat. Men väl på så fick han en kasse hö och sen drog vi. Men efter cirka 20minuter så stannade vi vid ett rödljus och då började han röra sig i transporten. Jag sa till pappa "han har säkert vällt ut hela höpåsen!" Ytterligare 20min senare stannade vi på en mack för att tanka så jag gick för att titta till Xet. Mycket riktigt, han stack ut mulen genom dörren och på golvet låg allt hö. La i det igen, sen åkte vi vidare och det gick bra.
Nu har jag ställt in honom i hans nya box. Jag hoppas att han inte märker att han kan lägga huvvet över ena kanten för där hänger ett antal sadelgjordar och jag vill inte att han ska äta upp dem... Han är trots allt en mästare på att dra in saker i boxen (papper, benlindor, klockor, vantar m.m.). Än så länge har han inte gjort nått så får se. Jag ska gå ut till honom om några minuter och kolla.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0