Hästar, kompisar och plugg

Igår red jag Mary Lou. Vi red till framridningen med Jossan och Herkules, Emmy och Guyen. Mary går så sjukt bra nu! Vi har lyckats jobba oss ner till snigeltempo trav aka western jog :D Än så länge på två händer, men bara vi får träna lite mer så kommer jag kunna byta till en hand snart :) Galoppen går också riktigt fint nu, sakta och bra ^^ I fredags fick vi till och med en sakta fyrtaktsgalopp, jag blev rent ut sagt chockad o_o Det är riktigt kul när hon går såhär bra :D Vi fotade och filmade lite igår, så bara Jossan skickar bilder så åker de upp :)
Efter att vi ridit åkte vi och åt på Big Boy. Vi åt och pratade och pratade och pratade, så som det brukar bli ^^ Efter det åkte vi till donken och tog oss en glass var också... Jag var hungrig igen xD Efter detta släppte jag av Emmy hemma hos sig och sedan Jossan.

Idag var jag upp till stallet tidigt för jag kunde inte sova. Idag hade Ingela Mary så jag red Xet. Vi skrittade bara eftersom hans ben inte är riktigt bra än, men det bör belastas för att läka snabbare. Det gick bra, han hetsade ingenting fast Ingela och Mary travade och galopperade lite ibland. De fick vänta ikapp oss sen :)

Resten av dagen planerar jag att ägna åt plugg och en liten shoppingtur till birsta. Måste köpa skivor så jag kan bränna över alla mina bilder, filmer och dokument från gamla datorn... Jag saknar dem ._. Också vill jag köpa några pappersark till mitt fotoalbum, det är på tiden att jag börjar sätta in bilder där... ^^ Jag har avverkat kinesiskan, 13 glosor som inte var så svåra trots allt, tyskan jobbar jag på nu. Filmkunskapen och historian får komma sen, bättre att göra av med de lätta först så jag kan helkoncentrera mig på de svårare sen.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0