Häst-lista

Det långa hästtestet!
Alla hästtokiga fyller i det!

~ Hästarna  ~
Första hästen du red var:
Klacksparken, isabellfärgad kallblodstravare
Hur gammal var du när du red för första gången: Så liten att jag inte kommer ihåg xD
Hur många älsklingshästar har du haft: många, En hel del..
Vad hette alla dom hästarna: Klacken, Prins a ka rymmarkungen, Cindy, Migg m.fl.

~ Utrustning ~
Hur många
Ridbyxor har du:
3
Hjälmar har du:  1
Spön har du: 4 (två stulna dock....)
Ridvästar har du: 1
Ridskor har du: 2
Ridstövlar har du: 1
Grimmor har du: ...6
Täcken har du? 16 ungefär
Vilken färg var dina första ridbyxor: Mörkgröna tror jag
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Svarta
Vilken färg var din första grimma: Oj.. Blå tror jag

~ Vad har du gjort inom ridningen ~
Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [x]
Passage []
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [/]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [x]

~ Hästraser ~
Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en blandras [x]
en welsh [x]
en tinker [/]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [x]
en connemara [x]
en dartmoor [ ]
en islandshäst [x]
en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~
Rider du på ridskola:
För 5-6 år sen
Isåfall, hur många gånger i veckan: -
Har du medryttarhäst/ponny: Ja
Isåfall, hur många gånger i veckan: 5 ordinarie, övriga 2 om jag vill
Har du häst/ponny på foder: Nej
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: -
Har du medryttare på honom/henne: -
Har du egen häst: Halvt
Hur ofta rider du honom/henne: 5-6 ggr veckan
Har du medryttare på honom/henne: Nej
Har du tävlat med någon av dessa hästar: Ja

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av:
5ggr
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Prins. Jag tror jag hade ridit ca 3-4 ggr och fick honom för första gången att galoppera. Vi gjorde en 5-örings sväng och då åkte jag av xD
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: Nej (peppar peppar, teu teu teu)
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av? Det var länge sen nu (peppar peppar) men jag minns att jag snarare blev förbannad.

~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning:
Ja
Har du ridit långritt med fika: Ja
Har du ridit islandshästar på turridning: Nej
Har du gått på ridläger: Ja
Har du ridit utomlands: Nej
Isåfall, vart någonstans: -
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0