Bra dag

Dagen fortsatte med att jag fick värma upp araben. Han var inte så känslig som jag förväntade mig och väldigt tålmodig när jag fixade med stiglädren, stog blixtstill. Han försökte fjanta lite i ett av hörnen senare och tröck mot skänklarna till en början men det gick bättre sen. Medan Regina fortsatte rida honom så fick jag testa rida Zeb. Jävlar, en sån häst har jag aldrig suttit på! Jag gjorde världens nybörjarfel och råkade göra en spur-stop (stanna) istället för att få honom att fortsätta gå framåt xD Tvärnit där... Galoppen var väldigt annorlunda. Zeb har ju den riktiga pleasure-galoppen och jag måste säga att det var bekvämt men väldigt ovant. Tog mig en stund att hitta takten och kunna sitta ordentligt ^^'' Men det var riktigt kul :)
Efter det så bytte vi hästar till Bobbo och Xet. Jag har funderat ett tag nu på hans bett och kommit fram till att jag ska nog ha ett vanligt tränsbett tills han blivit stark nog att inte bli två ton tung frami bogarna. Vi fick låna ett tvådelat (tror det var något bob avila bett?) som han trivdes riktigt bra på. Jag tränade lyfta bogar och rygga med Xet. Till en början gick han med näsan i taket, men efter ett tag (med lite hjälp) så fick jag till det ^^ Vi gav oss där faktiskt, man ska inte tjata.
Vi tog hand om hästarna, gav dem lunch osv. Jag åt lunch också vartefter jag gick ut och mockade Xets och Warrents hage. Herr Arab var mycket nyfiken och ville helst sitta i knät på mig så jag fick ställa honom på ett litet avstånd och backa tillbaka honom ett antal gånger innan han blev sur och gick iväg. Men han är riktigt söt :)
Senare gav vi dem middag och därefter åt jag middag själv. Runt 7 knackade det på dörren och då var det dags för dessert. Några fler westernmänniskor hade anslutit till huset så vi satt till runt 8-halv 9 och pratade. Jösses, de här slår nog gänget hemma med hästlängder i galenskaper! Jag har lärt mig ett nytt ord; pudelsafari.
Efter att de gått fastnade Lasse och jag i köket och pratade om allt från gamla hästkarlar till reining till tävlingar till Schockemöhle. Det tar aldrig slut och strax innan 10 gick vi ut och tog in hästarna för kvällen.
Visst hade det varit kul att vara utomlands på praktik, men jag trivs nå djävulskt här, har redan lärt mig en hel de nya grejer idag ^^

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0