Vintern har anlänt.

Vintern kom jävlar anamma. Igår kväll blåste och stormade det, ca 20m/s, till och från mer. Detta resulterade i att det kändes som att husvagnen skulle välta (den kan inte det i de vindfarterna, men kändes ändå så). Jag somnade någon gång runt 2 och vaknade upp igen vid 6, så jag har inte direkt varit världens piggaste idag.
Dagen började som vanligt. Dock började vi med att hålla på med unghästarna, 3st 3åringar. Lasse tog Kajsa, Regina tog Rossi och jag tog Dino. Dino har jättefina gångarter, men är lite lat när man longerar. Inte världens varken roligaste eller lättaste att jaga på honom när han inte lyssnar i galoppen... Men jag fick till det till slut. Regina och jag bytte så jag tog och gick omkring med Rossi tills han svalnat.

Därefter gick vi ner och bytte hästar. Vi tog upp Ina, Zeb och Sky. Jag värmde upp Ina i skritt och trav, gick bra. Hon har en oerhört obekväm trav (pga hennes reiningstam, det är ju bara galoppen och prestationen som räknas i princip) så det blev till att rida lätt i den. Efter henne bytte Lasse och jag och jag skrittade runt Sky. Han har opererat ett knä för några månader sen och är nu friskförklarad och ska skrittas igång. Jag gillar Sky, lugn och stabil :) Han har också den skönaste sadeln jag suttit i på länge, en gammal Tex Tan sadel. Sjukt skön *_* Efter en stund kom Levi och sa att Pebblan och Bombom var lösa, så Zeb och Ina fick bli omhändertagna av två som var och hälsade på. Efter ett tag började jag själv frysa så jag red och ställde upp Sky vid picknick-bänken och fiskade upp ett fleecetäcke. Han är så snäll, rörde sig inte en millimeter fastän jag hängde som en gymkhanaryttare på sidan för att nå ner ^^ Sedan bäddade jag in oss i täcket, blev varmt och gosigt :)

Efter dessa blev det till att ge lunch och sedan gå och fika. Vi satt en bra lång stund, fikade och pratade. Efter det tog vi in Enjoy, Bobbo och Xet. Jag och Xet tränade, gick väl hyffsat. Men efter att ha sovit så lite så är jag helt slut och orkade i princip ingenting. Men Xet skötte sig bra och han var avslappnad och om jag inte känner fel så har han börjat förstå liiite grann vad jag vill i galoppen. Långt kvar, men tror han börjar förstå grejen.

Nu ska jag gå och ta mgi en välbehövd tupplur innan Levi kommer. Jag är beräknad att komma in och prata då. Måste fråga om "tost" bl a. (=toast på Leviska).

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0