Veckan kom och gick

Jösses vad fort veckan gick! Jag kommer knappt ihåg vad jag gjort förutom att ha ridit hästar, rivit och byggt hagar och pratat med Lasse och Levi på kvällarna. Under onsdag-fredag var även Emelie där, en till cowgirl med sitt sto. Det var roligt med yngre sällskap som omväxling och speciellt när vi satt uppe i ridhuset. Annars är jag själv där med Xet oftast, men nu fick vi sällskap ^^ Xet har börjat gå bättre, han har börjat bära sig hyffsat i skritten och till och från i traven. Mycket kvar dock, men vi får ju hjälp hela tiden vilket är asbra :D
Det har tillkommit en ny häst, Kajsa, quarter på 3 år. Hon ska tydligen bli lite mitt projekt nu sista veckan, ska bli kul :D
I torsdags hade vi riktigt kul måste jag säga. Vi hade varit och ätit på den lokala pizzerian och svängde ut från parkeringen. Tvärs över gatan är en busshållplats där det står en gubbe och läser väldigt koncentrerat på busslistan. Vad gör Lasse då? Jo, han kör rakt mot gubben och tutar när han är precis bakom vartefter han svänger och kör iväg. Jävlar vad gubben hoppade! Visserligen kände Lasse honom, men det var så djävulusiskt kul! Vi skratta så vi grät hela högen och kom upp med en ny affärsidé, "Skräm-en-pensionär-safari". Jag skulle lugnt betala för det xD
Kvällarna har bestått av det eviga historie-berättandet med Lasse och Levi. Wow säger jag bara. Landsbygden skulle passa mig utmärkt, laglöst och bara knäppa grejer xD

Nä nu ska jag gå och se om jag kan hitta något att göra.
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0