Traditionsenligt

Det är vissa saker som alltid händer här ute. Till exempel så kommer det alltid en bil när man tar ut första hästen och när vi mockar så spelar de Robyns "Dancing on my own" och den andra skitlåten hon är "aktuell" med.. Usch. Idag började vi med två av unghästarna. Kajsa aka kamikaze-hästen är ingen kamiekaze-häst längre. Hon har blivit jättelugn! Jag har fått longera och jobba henne den här veckan och hon vänder och lyssnar jättebra. Idag börjáde vi att ha henne på en liten minivolt på slutet och jag styrde osv. Hon reagerar inte sådär på skänklarna längre heller. Förut blev hon rädd om man nuddade henne med skänklarna, inte nu längre :) Hon lyssnar, men hon blir inte rädd. Men longering med mig på ryggen kommer vi få jobba på för hon blir väldigt osäker när hon måste gå själv utan att  bli ledd.
Dino är också jätteduktig, kan inte säga lika detaljrikt eftersom jag är upptagen med Kajsa under tiden, men han har definitivt talang :)

Efter dem fick jag i uppdrag att rida Bobbo. Han gick hårt igår så jag skulle bara skritta och trava och få honom att slappna av. Han var väldigt springig som vanligt, men jag fick honom att lugna sig efter ett tag. I skritten kom det ganska fort, i traven tog det längre tid dock. Han ska alltid rusa mot dörren så istället för att försöka skola honom och bråka om det så satte jag mig och red 8-volter så han fick annat att tänka på och efter ett bra tag så gick han lugnt där också. Ryggade lite och sen fick det vara bra :)

Igår fick jag rida tinkern Enjoy och jösses! Om tinkrar är sådär så ska jag aldrig ha en tinker med syftet att ha en tävlingshäst eller en häst som ska jobba. Han är väldans snäll men tung och negativ till träning. Han kan försöka stanna innan man ens bett honom om att göra nått! Jag fick verkligen kämpa och gav mig inte ens på galoppen för jag hade dålig styrning. Det gick bättre efter en stund, men jag fick ta i. Ingen renrasig tinker för mig x)

Nu ska jag se vad jag kan hitta på härnäst.
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0