Fredag

Dagen började som vanligt med utsläpp, fodring och mockning efter vilket vi åt frukost. Sedan tog jag in Kajsa, Rossi och Zeb. Uppe i ridhuset så longerade jag Kajsa. Hon fick göra vändningar och lite "inspänningar" (egetligen inte en inspänning, men vi kallar det så). Hon har blivit så lugn och fin så <3 Sedan red jag och Lasse hade oss på longerlina. Idag gjorde vi en del vändningar från ryggen där jag styrde och Kajsa var jätteduktig! Vissa gånger lyssnade hon t.o.m på skänkeln :D Det är så himla synd att jag inte kan fortsätta med henne, det hade varit riktigt kul... Men hon ska stanna iaf ett halvår till så jag kan säkert åka och hälsa på och kanske hjälpa till lite :)

Efter henne så tog vi in Bobbo och Enjoy. Det var tänkt att Lasse skulle värma upp Bobbo och sedan skulle jag rida. Jag skulle värma upp Enjoy åt Regina. Puh, att värma Enjoy är bland de jobbigaste som finns. Men han har blivit mycket bättre han också! Första gången jag satt upp fick jag honom knappt framåt och svänga var bara att glömma... Han var värre än en ridskoleponny ärligt talat. Men nu idag satt jag och värmde och jobbade honom och han styr mycket bättre, även om det är lite fylleridning* som vi kallar det :P Men han var inte lika tjurig med galoppen utan fattade den ganska snabbt och styrde bra i den också. Både Bobbo och Enjoy gick så bra, så vi struntade i att fortsätta traggla utan avslutade när de gick som bäst. Det känns roligt att jag lärt mig så pass att jag kan jobba igenom en "okänd" häst och få honom att jobba så pass bra att den egentliga tränaren inte tycker sig behöva jobba igenom den själv ^^

Nu har jag lunch. Ska gå ut och fota hästarna lite när kamerabatterierna laddat klart. Sen ska jag även slänga in lite ved i spisen och rida Sky lite senare. Känns väldigt jobbigt att det är sista gången... Han försvinner ju ner till Tyskland nästa år, så honom kommer jag inte se på ett bra tag. Som det är tänkt kommer han ju tillbaka, men ändå... Sky är trots allt en av mina favoriter <3 Han är lite som Xet fast inte lika brutal och bufflig xD

Ha de!

*Fylleridning = Innebär att när man svänger så lutar man sig åt det håll man ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0